• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • 14.04.16, 14:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm viga, mis hukutavad firmasid

Oma valdkonna juhtivad ettevõtted on oma edu käest mänginud kolme lihtsa apsakaga.
St. Galleni ülikooli ärimudelite ekspert Felix Hofmann Pärnu Finantsjuhtimise konverentsil.
  • St. Galleni ülikooli ärimudelite ekspert Felix Hofmann Pärnu Finantsjuhtimise konverentsil. Foto: Raul Mee
Paljud firmad kannatavad lihtsate eksimuste tõttu, selgitas täna ettevõtja ja St. Galleni ülikooli ärimudelite ekspert Felix Hofmann Pärnu Finantsjuhtimise konverentsil.
Ta tõi välja kolm viga, mille tegemine on endistele eestvedajatele ning turuliidritele valusalt kätte maksnud.
1. Hirmul on suured silmad.
Fotograafia massidesse toonud ning esimese hobikasutusse mõeldud kaamera müügile lasknud Kodaki hiilgus ja selle langus on üks õpetlikumaid lugusid kohanemisest.
Ehkki ettevõte sai esimesed digifotograafia patendid juba 1970. aastal, olles sellega valdkonna innovaatoreid, oli firma siiski 1990. aastate lõpus käsist-jalust analoogfotograafiaga seotud. Firma ei saanud üle hirmust olemasolevat äri nii-öelda uue ja peale tulevaga ära süüa ehk filmile pildistamisest digifotograafiale üle minna.
Ettevõte küsis pankrotikaitset 2012. aastal ja oli sunnitud müüma suure osa oma patentidest 500 miljoni euro eest ettevõtteile Apple, Facebook, Mircosoft jt. Firma aktsia on viimase kahe aastaga kahanenud kolm korda 11,5 dollarini.
2. Kui teed, siis lõpuni.
Kuulus Saksa entsüklopeediakirjastus Brockhaus ei suutnud kaasa liikuda digitaliseerimisega 1990. aastal. Kirjastus küll müüs veebis ja näiteks reklaamis videote-animatsioonidega, mis inimestele meeldis, kuid oma toodet pakuti siiski vanal moel.
Ettevõte läks 2009. aastal pankrotti.
3. Viimasele on vähem ruumi.
Paljud ettevõtted jäävad uuendamisega hiljaks – nad saavad küll aru, et peavad ärimudelit uuendama, aga nad ei tee seda piisavalt kiiresti.
Selle vea tegemisest on näide kunagine suurim elektroonika jaemüüja MediaMarkt, mis alustas e-müügiga alles 2012. aastal. Samal ajal näiteks Amazon oli alustanud juba 1990. aastate lõpus.
Esimene katse veebimüügiga ebaõnnestus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 16:29
Kuidas muuta avatud kontor töötajasõbralikuks? Kuidas võimestada tiimi ja edastada keerulisi sõnumeid?
Kiiresti muutuvas ja ebakindlas maailmas vajavad organisatsioonide juhid ja tiimiliikmed pidevat enesetäiendamist. Tallinna Ülikool pakub lisaks mikrokraadidele juhtimist ja organisatsiooni arengut toetavaid tellimuskoolitusi, mida on võimalik kohandada vastavalt vajadusele. Koolitused on teaduspõhised ja praktilised. Uusi õpitud teadmisi ja oskusi on võimalik ettevõtte igapäevatöösse rakendada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele